Każdy wie, jak obecnie wygląda sytuacja. Co zrobić, aby pozyskać wartościowych, dobrze rokujących pracowników? Jak nie popadać we frustrację nadając 10 z rzędu ogłoszenie? Jak wśród kandydatów wybrać tych najlepiej zapowiadających się?

Zacznijmy od ogłoszenia.

Banał – powiecie. Co można zmienić w ogłoszeniu? Otóż proces rekrutacji dobrych pracowników rozpoczyna się właśnie tu. Sztywne, szablonowe ogłoszenia o pracę skierowane są do ludzi myślących szablonowo. Nie oczekuj drogi pracodawco, że pracownik wykaże się kreatywnością, będzie zaangażowany, otwarty i da coś więcej od siebie, gdy lista wymagań jakie stawiasz ma 8 punktów, a to co oferujesz tylko 3.

Nie zamykaj się w procesie rekrutacji na osoby po 40 czy 50.To są bardzo wartościowi pracownicy, z doświadczeniem, z odchowanymi dziećmi, na które nie trzeba brać wiecznych zwolnień lekarskich, z wykształconym etosem pracy, kompetentnych, życzliwych, którzy docenią to, że ich zatrudniłeś wiążąc się z firmą na dłuuuugi czas.

A co powiesz pracodawco na osobę z lekkim stopniem niepełnosprawności?

Współpracowałam z najlepszym informatykiem jakiego znam, który po hotelu poruszał się na wózku inwalidzkim. I co z tego? Pracował głową ( i to jak!), a nie nogami. Znam kobietę, która jest znakomitą kadrową, a tylko dla tego,że jest karłem nikt nie dawał jej szans na bycie rzetelnym, wartościowym pracownikiem. Dziś pracuje w 5* hotelu i jest na tym stanowisku od 8 lat. Otwórz się na ludzi, a ludzie będą chcieli z Tobą wspólnie tworzyć firmę.

Poniżej przykłady oryginalnych, dobrych ogłoszeń, które przyciągają uwagę dobrych pracowników.

ANNA MOŻDŻYŃSKA Trener biznesu

Jako trener cały czas pogłębiam swoją wiedzę, szkoląc się u najlepszych w Polsce, uczestnicząc w seminariach, kursach , zlotach trenerów biznesu, aby wymieniać się wiedzą i poznawać nowe metody szkoleniowe.

Czytaj więcej